Denne boken gir en grundig undersøkelse av seksualitetens rolle i forbrukeres livsløp og i markedsføringen av produkter og tjenester. Ledende forskere innen feltet presenterer den mest oppdaterte oversikten over teorier knyttet til seksualitet i markedsføring og forbrukerforskning. Ved å benytte ulike teoretiske perspektiver, tar boken for seg queer- og feministisk forskning, og setter seksualitet og forbruk i en relevant kontekst. Boken samler anerkjente internasjonale marksingsforskere som bygger videre på den økende interessen for teorier om seksualitet, queer-teori og interseksjonalitet. Dette temaet får stadig mer oppmerksomhet fra institusjoner og forskere som fokuserer på likhet og mangfold. Selv om denne boken bygger på eksisterende ekspertise innenfor forbrukerkultursforskning, er det første gang en markedsføringsbok spesifikt tar for seg seksualitet, noe som tilfører verdi til den eksisterende litteraturen om kjønn og feminisme. Kapitlene er organisert i tre hovedseksjoner: Del 1 kartlegger feltet for markedsføring og forbrukerforskning.