I dagens globale forretningsmiljø har de fleste store selskaper implementert en eller annen form for delt tjenestekonsept. Over halvparten av mellomstore og store selskaper deltar aktivt i prosjekter knyttet til delte tjenester. Investeringen i slike tjenester innebærer alltid betydelige beløp, ofte i millionklassen. Dette betyr at kostnadene ved både å gjøre det riktig og feil kan være enorme. Tom Bangemanns bok fungerer som en omfattende veiledning for identifisering, vurdering, design, implementering og forbedring av prosesser knyttet til delte tjenester innen finans og regnskap. Forfatteren legger vekt på kritiske suksessfaktorer, menneskelige aspekter og læring fra andres feilgrep. Boken inneholder en rekke virkelige eksempler, benchmarkingdata, ytelsesmålinger og beste praksiser. Implementeringsdelen er basert på en velprøvd fem-fase metodikk, som beskriver de nødvendige trinnene og aktivitetene, samt eksempler på leveranser og forventede resultater. Dette er en verdifull ressurs for enhver administrerende direktør, finansdirektør eller leder som ønsker å maksimere effekten av delt tjeneste-tilnærmingen.