Six Principles for Building a Truly Inclusive School
Produktbeskrivelse
Denne handlingsorienterte guiden gir skoleledere verktøy til aktivt å transformere skolens systemer slik at de virkelig blir inkluderende, og dermed fremmer tilhørighet og akademisk suksess for elever med særskilte behov, samt for alle elevgrupper. Boken er bygget rundt det sentrale prinsippet om at variasjon blant elever er normalen, ikke unntaket. Alle, fra skoleledere til lærere i den generelle utdanningen, politikere og medlemmer av lokalsamfunnet, må bidra i denne transformasjonsprosessen. Leserne tas med på en læringsreise gjennom historier fra elever, refleksjonsspørsmål, målsettingsaktiviteter, praktiske tips og samfunnsbaserte handlingsoppfordringer. Boken presenterer seks forskningbaserte kjerneprinsipper som stimulerer til dyp refleksjon og oppmuntrer til handling, og oppfordrer hver enkelt leser til å forstå sin rolle i å utfordre dagens status quo for elever med spesielle behov. "Six Principles for Building a Truly Inclusive School" er en viktig lesning for skoleledere, pedagoger og utdanningsprofesjonelle som ønsker å utvikle sine ferdigheter innen inkluderende utdanning.