Boken 'Social Media in Sport' utforsker den viktige rollen som sosiale medier spiller innen idrett, og undersøker deres betydning for sportsbransjen samt forholdet mellom sport og samfunn. Gjennom ny forskning, casestudier og dataanalysene, undersøkes hvordan folk benytter seg av sosiale medier, samt den stadig skiftende kunsten å håndtere disse plattformene. Med formidling av teorier og konsepter som ligger til grunn for forskningen på dette aktuelle temaet, gir boken en evidensbasert analyse av aktuelle emner, inkludert fanengasjement, idrettsutøveres aktivisme, merkevarebygging og sponsorstrategier, sportsvasking, PR og krisekommunikasjon. Boken presenterer også casestudier fra store sportseventer som OL og WNBA, profesjonelle fotballigaer, samt treningsplattformer som Peloton, og analyserer aktivitet på populære sosiale medier som TikTok, Twitter og Instagram. Denne boken er et must for alle som har interesse for sportsm media, sportserhverv, idrettssosiologi, digital forretningsdrift og nyere trender innen feltet.