Boken "Space, Taste and Affect" utforsker hvordan tid, rom og sosiale atmosfærer påvirker vår smakopplevelse. Den avdekker de komplekse samspiller mellom materielle, sanselige og symbolske atmosfærer samt sosiale møter som former vår erfaring rundt smak. Gjennom case-studier fra sosiologi, geografi, historie, psyko-sosiale studier og antropologi, undersøker forfatterne hvordan bydesignere, arkitekter og markedsprodusenter manipulerer smakopplevelsen ved å skape bestemte atmosfærer. Boken tar også for seg hvordan smakopplevelsen kan variere gjennom livet, og til og med under kortvarige sosiale møter, noe som utfordrer forestillingen om at smaken er statisk. Den beveger seg bort fra vanlige fortellinger som sier at smak er 'ervervet' eller utviklet, og fremhever betydningen av psyko-sosiale historier knyttet til nostalgi, barndomsminner, migrasjon, traumer og fordrivelse i vår opplevelse av hva vi spiser og drikker. Videre fokuserer den på dypt forankrede sosiale dimensjoner av klasse og verdi.