Boken "Sport Entrepreneurship and Innovation" samler internasjonale forfattere som utforsker hvordan entreprenørskap og innovasjon spiller en avgjørende rolle innen idretten. Den belyser ulike aspekter, inkludert hvordan entreprenørskapsmarkedsføring påvirker idretten, samt hvordan teknologiske innovasjoner har revolusjonert måten sport utøves og oppleves på. Videre diskuteres globaliseringen av sport som både produkt og tjeneste, utviklingen av nye sportstyper, og hvordan idrettsutøvere også fungerer som entreprenører i sine forretningsforetak. I tillegg undersøker boken hvordan idrett kan påvirke innovasjon i andre bransjer. Hovedtemaene i boken inkluderer: 1) utviklingen av idrettsentreprenørskap og innovasjon, 2) sammenhengen mellom entreprenørskap og idrett, 3) innovasjon innen idrett, 4) internasjonalisering og entreprenøriell atferd innen idrett, 5) entreprenøriell markedsføring knyttet til idrett, 6) idrett i entrepreneurielle universiteter, og 7) fremtiden for idrettsentreprenørskap og innovasjon. Denne tverrfaglige boken henvender seg til akademikere, studenter og praktikere innen entreprenørskap, innovasjon og idrettsledelse.