Den nylig oppdaterte sjette utgaven av "Sport Management: Principles and Applications" gir en omfattende innsikt i den moderne sportsindustrien. Boken dekker både profesjonelle og ideelle sektorer og skiller seg ut med et internasjonalt perspektiv som få andre innføringsbøker i sport management kan matche. Hovedfokuset ligger på kjernekonsepter innen ledelse og hvordan disse anvendes i sportsammenheng, med særlig vekt på de unike utfordringene en karriere innen sport management kan medføre. Boken inneholder nyttige elementer gjennomgående, som konseptuelle oversikter, veiledninger for videre lesning, lenker til viktige nettsteder, samt studespørsmål og oppdaterte casestudier som demonstrerer hvordan teori anvendes i praksis. Den tar for seg alle sentrale områder innen ledelse, inkludert strategisk planlegging, menneskelige ressurser, lederskap og styring, markedsføring og sponsing, samt sportens forhold til media, politikk og lovgivning. Den sjette utgaven byr på utvidet dekning av viktige, samtidige temaer som påvirker sporten i dag.