«Stanislavsky and Pedagogy» utforsker de pedagogiske implikasjonene av Stanislavskys arbeid i dagens kontekst. Boken presenterer stemmene fra en rekke praktikere, lærere og forskere som alle er i sin egen reise med Stanislavsky, ved å finne i hans arbeid en kraftfull inspirasjonskilde for sin egen pedagogiske praksis og studier. Denne samlingen fremhever eksempler på hvordan oppdaterte fortolkninger av Stanislavskys pedagogikk tilpasses moderne behov og scenarios, inkludert teaterbransjen, nye digitale teknologier, behovet for å utvikle lekenhet, anvendelse på et bredt repertoar, samt prestasjon som pedagogikk. Boken berører også temaer som universitetskultur og tverrfaglige forbindelser med dans og opera. Pedagogikkene som fremkommer gjennom disse case-studiene er preget av flytende og dynamiske elementer, noe som bidrar til å understreke fleksibiliteten i Stanislavskys system. «Stanislavsky And...» er en serie av flerfoldige perspektivsamlinger som bringer den varige arven etter den stanislavske skuespilleren til live.