I en tid preget av kontinuerlig endring står organisasjoner overfor utfordringen med å skape innovasjon for å forbli konkurransedyktige. Mennesker er hjørnesteinen i enhver organisasjon, og det er avgjørende for innovasjon å engasjere alle ansatte i utformingen av sin egen arbeidsplass. Boken 'Storymaking and Organizational Transformation' undersøker og diskuterer hvordan ansatte kan involveres digitalt for å bidra til innovative initiativer og dermed lede til organisatorisk transformasjon. Basert på forskningsaktivitetene fra plattformen IDeaLs i 2020, gir denne boken en innsikt i hvordan ansatte kan forstå og til og med spontant bidra til organisatorisk innovasjon. Verket fremmer forståelsen av engasjement fra to hovedperspektiver: For det første introduserer forfatterne en tilnærming basert på historiefortelling, og for det andre presenteres seks dybdeanalyser av tilfeller der den digitale historiefortellingsmetoden anvendes. Forfatterne deler verdifulle innsikter og praktiske eksempler som kan inspirere organisasjoner til å omfavne en kultur for innovasjon.