Boken "Storytelling in Early Childhood" er en fascinerende utforskning av de mange dimensjonene ved historiefortelling og historisk skuespill, og viser hvordan disse metodene beriker språkopplæring og lese- og skriveferdigheter i de tidlige barneårene. Med fokus på kraften i barnas egne historier, gir boken et solid bevisgrunnlag for at historiefortelling og dramatisering, en pedagogisk tilnærming utviklet av Vivian Gussin Paley, gir rike muligheter for å fremme læring innenfor en leken og språklig rik læreplan. Boken tar opp flere viktige temaer og emner, herunder: * Hvordan fantasifull lek og dens dynamiske forhold til narrativ påvirker læring; * Den sosiale konteksten av symbolske handlinger og deres betydning for barnas emosjonelle, kognitive og sosiale utvikling; * Hvordan de sammenvevde praksisene innen historiefortelling og dramatisering forbedrer språkutvikling og litterær læring, og bidrar til en inkluderende klaskultur; * Utfordringene praktikere møter i å tilpasse sin forståelse av barne-litteratur.