Storytelling in Marketing and Brand Communications
Produktbeskrivelse
Fortellingen har omdefinert markedsføring fra en ensidig merkkemonolog til dialoger, samtaler og samproduksjon mellom merkevarer og forbrukere. Med utgangspunkt i tverrfaglig narrativ litteratur og perspektivene til legendariske praktikere, avslører denne boken kunsten bak historiefortellingen i merkevarekommunikasjon og hvordan fortellinger påvirker hjernen vår ved hjelp av innsikter fra forbrukerpsykologi og nevrovitenskap. Gjennom teorier, praksis og applikasjoner, samt flere konseptuelle modeller, verktøy og teknikker, inviterer boken forskere, akademikere, markedsføringspraktikere og studenter til å avkode kunsten av historiefortelling og delta i debatten om hvordan denne transformerer diskursen innen markedsføring og merkevarekommunikasjon. I likhet med den gamle tradisjonen hvor mennesker samlet seg rundt bål for å knytte bånd og dele historier fra generasjon til generasjon, forteller vi i dag historier via sosiale medieplattformer som overskrider tid og rom. Videre har digital historiefortelling i ulike former og formater revolusjonert markedsføring, og innviet en ny æra innen feltet.