Oversatt fra sitt originale nederlandske språk, gir "Strategic Brand Design" studenter og fagfolk en klar oversikt over de viktigste stegene i utviklingen av merkeidentitet fra et markedsføringsperspektiv. Boken har som mål å bygge bro mellom markedsføreren og designeren ved å tilby all nødvendig kunnskap som begge parter trenger for å kunne forstå og samarbeide effektivt om merkevareprosjekter. Verket er delt opp i fire deler; den første delen gir en tydelig forklaring av sentrale markedsføringskonsepter. Den andre delen presenterer en konkret steg-for-steg plan for forskning og strategi. I del tre finner leseren et omfattende verktøysett for merkevaredesign basert på den etablerte strategien, mens del fire er fylt med et mangfold av metoder, verktøy og modeller til praktisk bruk, samt spørsmål og oppgaver som støtter undervisningen i klasserommet. Med sin praktiske tilnærming, tilgjengelighet og solide forankring i forskningsbasert teori, fungerer denne boken som en ideell referanseguide for videregående yrkesstudenter og studenter innen fagmoduler og program innen merkevarefeltet.