Boken 'Strategic Communication' utforsker prinsippene bak strategisk kommunikasjonsplanlegging. Den gir en grundig gjennomgang av de profesjonelle stegene involvert i forskning, planlegging, skriving, evaluering og implementering av en kommunikasjonsstrategi. Arbeidet knytter planleggingen av strategiske kommunikasjonskampanjer til både kortsiktige og langsiktige forretningsaktiviteter, og hvordan organisasjoner håndterer ulike problemstillinger. Denne grundig reviderte utgaven, den tredje i rekken, inneholder nye internasjonale case-studier og profesjonelle øvelser som gir studenter muligheten til å arbeide med virkelige situasjoner og anvende teori i praksis. Videre omfatter boken diskusjonsspørsmål som tar for seg viktige aspekter ved kampanjeplanlegging, samt kapitler med øvelser som oppmuntrer studentene til å tenke bredere om kommunikasjonsstrategi og dykke ned i spesifikke elementer av en strategi. 'In Theory'-panelene belyser sentrale teorier og viser viktige sammenhenger mellom teori og praksis. Tilgjengelig og omfattende, er dette en essensiell tekst for studenter innen profesjonell kommunikasjon.