Strategic Communication, Social Media and Democracy
Produktbeskrivelse
I dagens samfunn tilbringer nesten alle i den utviklede verden tid på nettet, noe som gjør det essensielt for alle som arbeider med strategisk kommunikasjon å tenke digitalt. Omfanget av denne endringen kan være gjenstand for debatt, men trenden er uunngåelig og omformer dramatisk forretningsmodeller, organisasjonsstrukturer og til og med demokratiske praksiser. Boken «Strategic Communication, Social Media and Democracy» tilbyr et helt nytt rammeverk for å forstå denne virkeligheten, som forandrer måten både praktikere og teoretikere navigerer i dette hurtig skiftende landskapet. Med solid forankring i empirisk forskning, avviser boken fristelsen av overoptimistiske kommunikasjonshåp og utforsker det potensialet sosiale medier har til å endre forholdet mellom organisasjoner og interessenter. Videre analyseres kritisk hva som har blitt oppnådd så langt. Denne nyskapende teksten vil være av stor interesse for forskere, undervisere og avanserte studenter innen strategisk kommunikasjon, offentlig relasjon, bedriftkommunikasjon og nye medier.