Strategisk moteforvaltning: Konsepter, modeller og strategier for konkurransefortrinn er en lett tilgjengelig bok som gir et unikt innblikk i de strategiske drivkreftene i den dynamiske og stadig voksende motebranchen. Boken er utarbeidet for å fylle kunnskapshullene innen kvalitetslitteratur om strategisk moteforvaltning, og kombinerer teori med en rekke eksempler. Ved hjelp av 18 casestudier belyser den aktuelle temaer som seniorledere står overfor. Analysen har et globalt perspektiv og har som mål å akselerere de strategiske ferdighetene som kreves for å navigere i bransjen og bidra til veksten av en virksomhet. Med rikelig med eksempler fra hele verden, gir boken dypgående diskusjoner og progressive teoretiske konsepter og strategier som leserne straks kan anvende i sine studier eller praksis. Boken er spesielt tilpasset for sisteårs bachelor- og masterstudenter som studerer moteforvaltning eller markedsføring, samt for dem som tar MBA og internasjonal handel.