Hvordan kan ledere analysere sine nåværende og fremtidige forretningsstrategier? Denne læreboken gir en grundig innføring i områdene forretningsanalyse og strategisk ledelse, og gir studentene en dypere forståelse av de sentrale spørsmålene som må stilles for å kartlegge en organisasjons muligheter. Bokens andre del presenterer nyttige verktøy og teknikker for å effektivisere og forbedre selskapsstrategien. Enestående i sitt omfang, tilbyr forfatterne ressurser til å vurdere viktige aspekter ved strategiske mål som ofte blir oversett, slik som økonomisk ytelse, etiske og miljømessige hensyn samt forretningsmodeller. Leseren vil finne analyser av et variert utvalg av selskaper, fra supermarkeder som Aldi og Tesco til Caermory Whiskey og kinesisk produksjon. Denne læreboken er ideell for studenter som ønsker å anvende strategisk tenkning innen organisasjoner og drar nytte av nye case-studier gjennom hele teksten, samt 10 omfattende case-studier i egen seksjon.