I løpet av de siste årene har den sirkulære økonomien (CE) fått global oppmerksomhet som en effektiv alternativ økonomisk modell til det nåværende 'ta-lage-kaste' systemet for produksjon og forbruk. Etter hvert som flere virksomheter begynner å innse potensialet i denne nye tilnærmingen, går CE raskt fra teori til praksis. Behovet for en sammenhengende og strukturert strategisk tilnærming, som selskaper kan stole på når de starter sin sirkulære reise, vokser i takt med dette. 'Strategic Management and the Circular Economy' tar sikte på å lukke gapet mellom teori og praksis ved å presentere en detaljert steg-for-steg prosess for analyse, formulering og planlegging av CE-strategier. Boken tar utgangspunkt i et solid rammeverk av lettfattelige konstruksjoner – inkludert nøkkelprinsipper, forretningsmål og innsatsområder – og forfatterne veileder leseren i hvordan tradisjonelle verktøy for strategisk ledelse kan reprogrammeres fra et CE-perspektiv. For å fremme læring og oppfordre til sirkulært tankegang, tilbyr boken et nyttig kompass for selskaper som ønsker å navigere gjennom denne transformative prosessen.