Boken 'Strategic Negotiations for Sustainable Value' fungerer som en uvurderlig veiledning for å lære hvordan man kan inngå langsiktige forretningsavtaler som er bærekraftige både miljømessig, sosialt og økonomisk i en internasjonal kontekst. I dagens næringsliv må ledere forhandle med flere interessenter, inkludert leverandører, kunder, byråer, myndigheter og andre aktører, for å få tilgang til nødvendige ressurser. Det å skape og fange bærekraftig verdi er ikke en statisk tilstand, men et resultat av langvarige og tidkrevende forhandlinger som i sin tur påvirker fremtidige forhandlinger. I boken presenteres illustrative internasjonale casestudier i hvert kapittel, som tar for seg: * de strategiske utfordringene ledere møter i dagens markeder; * de praktiske og analytiske verktøyene som er nødvendige for å skape og fange bærekraftig verdi; * de atferdsforstyrrelser og kognitive feil som kan oppstå i strategiske forhandlinger; * de ulike måtene forhandlere manifesterer sine forretningsavtaler i kontrakter; * og managerielle tilnærminger til forhandlinger. Denne boken er essensiell for alle som ønsker å navigere i det komplekse landskapet av strategiske forhandlinger med et bærekraftig perspektiv.