Boken 'Strategy and Leadership as Service' presenterer en praktisk og alternativ visjon for fremtidens arbeidsliv, spesielt rettet mot seniorledere. Dette konseptet får stadig større oppmerksomhet og blir implementert av bedrifter over hele verden. Ved å utfordre den tradisjonelle modellen for fast ansettelse, gir rammen for strategi og lederskap som tjeneste organisasjoner tilgang til et bredt spekter av funksjonell, emosjonell og kollektiv intelligens på C-nivå. Dette oppnås ved å omdefinere lederposisjonene fra å være knyttet til 'lønningslisten' til å innta en 'tilgangsrolle'. Mange nyskapende og voksende bedrifter har ikke behov for, ønsker ikke, eller har ikke råd til fulltids C-suite ledere. For større organisasjoner er det i tillegg blitt en utfordring å finne de nødvendige ferdighetene og kompetansen som trengs for å oppfylle kravene til en funksjonell C-suite med en fast gruppe individer. Overgangen til strategisk ledelse som tjeneste fører til bedre resultater for alle involverte parter, med økt engasjement og tilgang til de riktige ferdighetene.