Boken "Sustainable Business: Key Issues" er den første omfattende læreboken som tar for seg samspillet mellom miljøutfordringer og forretningsløsninger. Denne innføringsboken gir et overblikk over grunnleggende konsepter innen bærekraft, bærekraftig forretningsvirksomhet og forretningsetikk. Den nyeste utgaven er grundig oppdatert med tanke på aktuelle utviklinger og trender, som klimaemergensen, COVID-19 og bærekraft i forsyningskjeder. Boken introduserer studenter for bakgrunnen og hovedtemaene innen bærekraft og foreslår metoder for hvordan disse konseptene kan implementeres i praksis. Selv om fokuset er rettet mot forretningsperspektivet, har boken en tverrfaglig tilnærming og trekker på kunnskap fra sosioøkonomiske, politiske og miljøfaglige studier, noe som gir en kritisk forståelse av bærekraft i det skiftende paradigmet innen global virksomhet. Boken går utover tradisjonelle teorier om bærekraft og tar opp viktige problemstillinger knyttet til befolkning og mer.