Boken "Sustainable Business: Key Issues" presenterer et helhetlig og innførende syn på sammenhengen mellom miljøutfordringer og forretningsløsninger. Dette er den første omfattende læreboken som gir en grundig oversikt over de grunnleggende begrepene knyttet til bærekraft, bærekraftig virksomhet og forretningsetikk. Den tredje utgaven har fått betydelige oppdateringer for å reflektere de nyeste utviklingene, som klimaendringer, COVID-19 og bærekraft i forsyningskjeder. Boken veileder studenter i å forstå både bakgrunnen og sentrale problemstillinger relatert til bærekraft, og den foreslår anvendbare metoder for å implementere disse prinsippene i forretningspraksis. Selv om fokuset er på forretningsperspektivet, er innholdet tverrfaglig, og henter inn kunnskap fra samfunnsøkonomi, politikk og miljøstudier. Dette gir leserne en kritisk innsikt i bærekraft i en tid med stadig skiftende betingelser for global virksomhet. Boken utfordrer tradisjonelle teorier om bærekraft ved å belyse viktige problemstillinger knyttet til befolkning og ressursforvaltning.