Opplevelser spiller en sentral rolle i livene våre og blir stadig viktigere for virksomheter og fagfolk. Boken "Sustainable Customer Experience Design" fokuserer på design, iscenesettelse og forvaltning av opplevelser innenfor arrangementer, turisme og reiselivsbransjen. Den belyser nåværende og fremtidige utviklinger i disse bransjene og i samfunnet for øvrig, med særlig vekt på bærekraftig utvikling. Gjennom en innovativ tilnærming tilbyr boken effektive strategier for å skape meningsfulle opplevelser for eksisterende og potensielle kunder, med en kombinasjon av innsikter og metoder fra designverdenen og samfunnsvitenskapene. Den viser hvordan opplevelsesøkonomien og bærekraftig utvikling kan forsterke hverandre, samtidig som de skaper utfordringer som virksomheter og fagfolk kan møte med denne metoden. Kritiske spørsmål, praktiske eksempler og internasjonale casestudier er integrert gjennom hele teksten, som kombinerer perspektiver fra designvitenskap og samfunnsvitenskap i ett helhetlig rammeverk.