Sustainable Entrepreneurship and Social Innovation
Produktbeskrivelse
Boken "Sustainable Entrepreneurship and Social Innovation" utforsker den økende interessen for bærekraftig entreprenørskap, både innen akademiske miljøer og blant praktikere. Dette konseptet handler om å skape verdi som er både sosial, miljømessig og forretningsmessig, og søker å belyse hvordan entreprenørielle aktiviteter kan bidra til bærekraftig økonomisk og sosial utvikling. Gjennom en solid teoretisk ramme, kombinerer boken innsikter fra bærekraft, politikk, ledelse, strategi, innovasjon og institusjoner for å gi en dypere forståelse av emnet. Med empiriske case-studier samt et konseptuelt og teoretisk rammeverk, tar boken tilnærmingen en global og tverrfaglig vinkling til det fremvoksende feltet innen bærekraftig entreprenørskap. Den fremhever de samfunnsmessige og regionale aspektene ved bærekraftig entreprenørskap og presenterer relaterte innovasjonsaspekter. I tillegg utdyper boken definisjonsproblematikk for å fange opp de vesentligste elementene i diskusjonen.