Taboos and Controversial Issues in Foreign Language Education
Produktbeskrivelse
Denne redigerte boken gir nyskapende innsikt i hvordan kritisk språkpedagogikk og tabutemaer kan informere og transformere undervisningen av fremmedspråk. Boken undersøker både mulighetene og utfordringene ved å ta opp tabutemaer i klasserommet hvor fremmedspråk undervises. Tradisjonelt har slike temaer blitt omtalt under akronymet PARSNIP, som omfatter politikk, alkohol, religion, narkotika, ideologier og svinekjøtt. Gjennom å undersøke hvordan tilleggstemaer som funksjonshemming, rasisme, konspirasjonsteorier og tabu-språk kan integreres i konseptuelle undervisningsrammer og praksis, henter denne boken eksempler fra litterære tekster og populærkultur, inkludert ungdomsromaner, musikkvideoer og rap-sanger, og analyserer deres potensial for å utvikle kritisk litteræritet. Boken tar for seg undervisning i fremmedspråk utenfor engelskundervisning og legger grunnlaget for hvordan man kan integrere tabutemaer i teorien om fremmedspråksutdanning.