I denne innsiktsfulle boken deler mer enn 50 utdanningspersoner fra fire kontinenter sine gjennomtenkte og målrettede innovasjoner som har vist seg å ha varig verdi i undervisningen av høyere utdanning i matematikk og statistikk, som svar på stengingen av universiteter relatert til COVID-19-pandemien. De ulike eksemplene presenteres i 20 praktiske kapitler som deles inn i tre hovedtemaer: utnyttelse av relevante teknologier, fagspesifikke vurderingsalternativer og støtte for læring og engasjement. Det første temaet tar for seg hvordan kommunikasjonsteknologi, matematisk programvare og nettverktøy har blitt benyttet for å utvikle læringsressurser og aktiviteter for virtuelle klasserom. Det andre temaet handler om utforming av solide vurderingsalternativer, samt de tilknyttede problemene rundt opprettholdelse av akademisk integritet i fag der man er vant til etablerte spørsmålstyper og tradisjonelle eksamener. Til slutt presenteres et mangfold av aktiviteter designet for å fremme engasjement og støtte i læring og undervisning, både online og når universitetene gjenåpnet.