Teacher Professional Development for the Integration of Content and Language in Higher Education
Produktbeskrivelse
Denne boken tar for seg viktige emner knyttet til integrert innhold og språk i høyere utdanning (ICLHE) og fokuserer spesielt på casestudier som vil bidra til å informere fremtidig forskning og praksis innen ICLHE lærerutdanning. Et av de mest bemerkelsesverdige fenomenene i moderne tid angående språk i høyere utdanning er veksten av fagområder som undervises på et annet språk, hvor engelsk ofte er det valgte språket. Implementeringen og undervisningen av integrert innhold og språk i høyere utdanning, eller engelsk som undervisningsspråk (EMI), er en kompleks og dynamisk prosess som ikke kan betraktes isolert. Det eksisterer et mangfold av sammenkoblede faktorer som setter læreren i sentrum av læringsprosessen, og som direkte påvirker lærerutdanningen innen ICLHE. Dette er grunnen til at det å trene forelesere til å undervise studenter på et annet språk i høyere utdanning har blitt ansett som en utfordring for yrket.