Boken "Teachers’ Perceptions, Experience and Learning" gir en dypere forståelse av lærerens rolle, samt hvordan deres tanker og praksiser påvirker både undervisningen og studenter. Gjennom en samling artikler presenteres det hvordan lærernes innflytelse former studenters læring, skolemiljøet og lærernes egen profesjonelle identitet og utvikling. Videre belyser boken utfordringer og begrensninger i både utdanningsprogrammer for lærere før og under tjeneste, som kan ha betydelig innvirkning på lærernes egen læring. Den første artikkelen, skrevet av Retna, undersøker lærererfaringer knyttet til bruk av "design thinking" i klasserommet. I neste artikkel tar Hong og Young for seg de motstridende effektene av det nye nasjonale læreplanen i Sør-Korea. Videre utforsker Lu, Wang, Ma, Clarke og Collins kinesiske læreres forpliktelse til å være veiledere for praksisplasser i rurale områder. Kainzbauer og Hunt undersøker opplevelser og oppfatninger blant utenlandske universitetslærere som underviser ved graduate-skoler i Thailand. Boken tar også for seg inkluderende utdanning i Singapore med bidrag fra Yeo, Chong, Neihart og Huan. Denne antologien gir verdifulle perspektiver på lærernes erfaring og påvirkning i utdanningssystemet.