Teaching and Evaluating Music Performance at University
Produktbeskrivelse
Denne boken gir nye perspektiver på undervisning og evaluering av musikkprestasjoner i høyere utdanning. Tradisjonell én-til-én pedagogikk og vestlig kunstmusikk, som tidligere har vært standardmetoder for instrumentalundervisning, gir nå rom for en rekke tilnærminger som tar hensyn til utfordringene i musikkindustrien og finansieringsmodeller innen høyere utdanning i det tjueførste århundre. Boken diskuterer mange av disse tilnærmingene – enten de er formelle, uformelle, semi-autonome, noterte, improviserte eller basert på aleatoriske prinsipper, samt bruken av ny teknologi. Kapitlene tar også for seg utviklingen av studenten, lek som læringsmedium, skriving av refleksive essays, multimodal oppvisning, interaktivitet og vurderingskriterier. Bidragsyterne til denne redigerte volumin er underviser-praktikere – kormedlemmer, instrumentalister, produsenter og teknologer som forankrer sin forskning i virkelige situasjoner. Perspektivene spenner over utfordringene i profesjonelle utviklingsprogrammer og i flere kapitler.