Undervisning er i kontinuerlig utvikling. I dagens samfunn handler det ikke lenger bare om å videreformidle kunnskap til neste generasjon. Lærere i det 21. århundre, på tvers av alle utdanningssektorer, må navigere i et stadig skiftende kulturelt og teknologisk landskap. Undervisning er nå blitt en designvitenskap. Akkurat som andre designprofesjoner – som arkitekter, ingeniører og programmerere – må lærere finne kreative og evidensbaserte metoder for å forbedre sitt arbeid. Dessverre blir undervisning ikke alltid betraktet som en designprofession. Hver dag utvikler og tester lærere nye undervisningsmetoder, ofte med støtte fra læringsteknologi, for å hjelpe sine studenter. Disse oppdagelsene forblir ofte lokale og begrensede til enkeltstående klasserom. Ved å representere og kommunisere sine beste ideer som strukturerte pedagogiske mønstre, kan lærere utvikle denne essensielle profesjonelle kunnskapen sammen. Profesjonell utvikling for lærere har ikke integrert ideen om at lærere kan oppdage noe verdifullt som kan deles med andre, eller bygge videre på hverandres ideer. Boken oppfordrer derfor til en ny tilnærming der lærere aktivt kan delta i konstruksjonen av en felles pedagogisk forståelse og praksis.