Teaching English to Second Language Learners in Academic Contexts
Produktbeskrivelse
Boken "Teaching English to Second Language Learners in Academic Contexts: Reading, Writing, Listening, and Speaking" gir essensiell kunnskap til lærere av engelsk som andrespråk (ESL) og engelsk som fremmedspråk (EFL) for å mestre de fire språkferdighetene. Denne grunnleggende teksten, forfattet av anerkjente eksperter innen feltet, belyser betydningen av ferdighetsbasert undervisning, som er kjernen i effektiv undervisning av engelsk for akademiske formål (EAP). Hver av de fire hoveddelene av boken bidrar til leserens forståelse av hvordan de enkelte ferdighetene – lesing, skriving, lytting og tale – fungerer, og presenterer relevant forskning om hva som kjennetegner vellykket ferdighetsprestasjon. De pedagogisk orienterte kapitlene anvender denne informasjonen på prinsipper for EAP-læreplanutvikling samt undervisningsaktiviteter og oppgaver som kan tilpasses i ulike språklæringskontekster. Boken inkluderer vurderingsalternativer og undersøker rollen som digital teknologi spiller for hver ferdighet, samt gir essensiell informasjon om integrert ferdighetsundervisning.