Teaching Multicultural Children’s Literature in a Diverse Society
Produktbeskrivelse
Denne læreboken fungerer som en omfattende ressurs for undervisning av flerkulturell barne-litteratur. Den gir essensiell informasjon om hvordan og hvorfor man bør integrere variert barne-litteratur i klasserommet, og gir et nyttig historisk perspektiv på kulturelle grupper i USA. Boken kontekstualiserer undervisningen av barne-litteratur på en måte som reflekterer og opprettholder studentenes rike kulturelle bakgrunner. Historiske innsikter om de ulike kulturelle gruppene, som bokens kjerne fokuserer på, gir leserne muligheten til å utdype sin forståelse av hvorfor det er viktig å undervise om kulturelt mangfold for å sikre en effektiv og inkluderende utdanning. Første del av boken gir grunnleggende informasjon om hvordan man skal undervise i barne-litteratur i et mangfoldig samfunn, mens den andre delen gir en oversikt over pedagogikk, ressurser og veiledning for undervisning av spesifikke kulturelt og språklig marginaliserte grupper. Hver kapitel inkluderer bokanbefalinger, diskusjonsspørsmål og tilleggsmateriale for lærere. Med autentisk tilnærming er denne boken et nyttig verktøy for både lærere og utdanningsinstitusjoner.