Boken «Teaching Social Equity in Public Administration» er et viktig bidrag til utdanningen innen offentlig administrasjon, og fokuserer på hvordan man kan integrere sosial rettferdighet i undervisningen. I en tid der offentlig og ideell sektor spiller en stadig viktigere rolle i samfunnet, er det avgjørende at utdanningsprogrammene forbereder fremtidige administratorer til å fremme sosial rettferdighet — en av de sentrale verdiene i disiplinen. Gjennom bidrag fra anerkjente eksperter innen sosial rettferdighet og offentlig administrasjon, utforsker forfatterne hvordan fakultetet kan formidle disse prinsippene i ulike fag. Boken inneholder kapitler som analyserer undervisning i sosial rettferdighet innen kurs som Introduksjon til offentlig administrasjon, Organisatorisk dynamikk og teori, HR, Policyprosess, Forskningsmetoder, samt avsluttende prosjekter. Hvert kapittel presenterer unike pedagogiske metoder som fremmer studenters læring, inkludert casestudier, prosjekter med lokalsamfunnet, og simulasjoner. Dette mangfoldet av undervisningsmetoder gir et solid grunnlag for en mer rettferdig og inkluderende offentlig administrasjon.