Temporality, Space and Place in Education and Youth Research
Produktbeskrivelse
Boken "Temporality, Space and Place in Education and Youth Research" undersøker de hverdagslige måtene tid påvirker opplevelsen av utdanning samt de utfordringene og metodene som preger forskning innen utdanning og ungdom. Den stiller spørsmål ved hva vi oppdager på nytt, og hva som blir tydeligere når temporaritet settes i fokus. Hvilke teorier og perspektiver gir oss nye vinkler på temporaritet i samspill med rom og sted? I jakten på svar engasjerer boken seg med tilnærminger fra sosiologi, historie samt kultur- og politikkstudier. Den retter kritisk oppmerksomhet mot bevegelsene og lagene av tid i minnene, aspirasjoner og orienteringene til utdanningsaktører - på tvers av liv, generasjoner og ulike steder. Gjennom en forståelse av politikk innen lokale og globale relasjoner samt nye transnasjonale former, tilbys kapitlene casestudier fra Australia, Storbritannia, India, Sør-Afrika, Filippinene og Finland. Blant de temaene som undersøkes, er prosesser av sosial og utdanningsmessig differensiering i utfordrende tider, samt affektive praksiser.