Boken "The 60-Year Curriculum" undersøker modeller og strategier for livslang læring i en tidsalder preget av dyptgående økonomiske omveltninger og omdefinering. I løpet av de neste 50 årene vil globalisering, regionale trusler mot bærekraft, klimaendringer, samt teknologier som kunstig intelligens og datagraving, komme til å endre både utdannings- og arbeidsmarkedet. Dette stiller krav til høyere utdanning om å tilpasse seg og tilby studentene livslange muligheter for kontinuerlig kompetanseheving, noe som er avgjørende for å oppnå mange års meningsfull sysselsetting. Denne banebrytende boken beskriver utviklingen av nye modeller, inkludert emner som datavitenskap, inkluderende design, kritisk tenkning og samfunnskunnskap. Disse modellene gir universiteter mulighet til å forbedre studentenes karrieremuligheter fra ungdomsårene og frem til pensjonisttilværelsen. Interessenter innen arbeidslivsutvikling, læreplan- og undervisningsdesign, livslang læring og høyere utdanning vil finne en unik syntese av verdifulle innsikter og handlingsorienterte videre skritt.