Hvordan kan utdanning tilpasses læringsbehovene til voksne? Lærer voksne på en annen måte enn barn? Hvordan påvirker deres livserfaring læringsprosessene? Disse spørsmålene var kjernen i Malcolm Knowles' banebrytende teori om andragogikk, som revolusjonerte utdanningsteorien på 1970-tallet. De resulterende prinsippene for en selvstyrt, erfaringsbasert og problembasert tilnærming til læring har hatt en stor innvirkning og danner fortsatt grunnlaget for mange læringspraksiser i dag. Å forstå disse prinsippene er avgjørende for å øke motivasjonen og hjelpe voksne elever med å oppnå sine mål. Den 9. utgaven av 'The Adult Learner' har blitt revidert for å inkludere: * Oppdateringer som gjenspeiler de nyeste fremskrittene innen feltet. * To nye kapitler om mangfold og inkludering i voksenlæring, samt andragogikk og den nettbaserte voksne læreren. * Et oppdatert støttenettsted. Dette nettstedet for den 9. utgaven av 'The Adult Learner' vil tilby grunnleggende ressurser for undervisere.