TAYLOR & FRANCIS LTD

The Anthropology of Entrepreneurship

The Anthropology of Entrepreneurship

Produktbeskrivelse

Boken «The Anthropology of Entrepreneurship» gir en grundig oversikt over antropologiens unike bidrag til feltet entreprenørskapsstudier. Gjennom antropologiske innsikter belyses de bredere sosio-kulturelle implikasjonene av entreprenørskap, som fremstår som en moralsk orden og sosial praksis som i stor grad former dagens samfunn. Boken tar for seg klassiske verk innen antropologi fra et nytt perspektiv og presenterer en inspirerende introduksjon til mangfoldige konseptuelle rammer for økonomisk handlingsrom. Forfatteren undersøker et bredt spekter av 21. århundrets etnografier fra den globale sør, i tillegg til sin egen forskning fra ulike deler av Europa. Leserne får møter med vanlige mennesker som navigerer gjennom nye sosiale landskap, inkludert neoliberalt urbanisme, uformell kreditt, kulturarv-markedsføring, sosialt entreprenørskap, gavekonkurranser og silikonutopier. Med en sensitivitet for ulike teoretiske, tidsmessige og etnografiske perspektiver, presenterer forfatteren en omfattende kulturell historie om entreprenøren som er så allestedsnærværende.

Prishistorikk

Lavest
487 KR
Høyest
508 KR
Gjennomsnitt
498 KR
Median
497 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke TAYLOR & FRANCIS LTD
Navn The Anthropology of Entrepreneurship
GTIN/EAN/ISBN 9780367407483
Kategorier Bøker