Boken 'The Art of Populism in US Politics' utforsker forbindelsene mellom populistisk politikk og kunstneriske uttrykk i USA i Trump-epoken. Den begynner med å sammenligne grensepopulisme med populisme i millenniet, og forfatteren undersøker hvordan innbyggere imiterer og improviserer politiske følelser, globale historier, bilder og diskurser for å skape sine egne opplevelser av fellesskap, identitet, tilhørighet og eksklusjon. Politisk kunst, fortellinger, meninger, polemikker og abstrakte kunstneriske uttrykk deles umiddelbart, noe som skaper nye politiske og affektive fellesskap som utfordrer makten og stabiliteten til tidligere institusjoner og ideologier. Disse digitale delingsmetodene danner praksisfellesskap, grupper som kommer sammen gjennom felles skapelse og forbruk, enten det dreier seg om memes og vloger, hjemmelagde skilt og T-skjorter, musikkvideoer eller politiske dialoger. Boken gir en grundig analyse av de fysiske og digitale kunstpraksisene som støtter veksten og utbredelsen av populisme.