Boken 'The Business of Aspiration' utforsker hvordan forbrukernes skiftende status symboler påvirker forretnings- og merkevarestrategier. Disse nye status symbolene, som smak, estetisk innovasjon, kuratering og miljøbevissthet, danner grunnlaget for den moderne aspirerende økonomien. I den tradisjonelle økonomien signerte forbrukerne sin status gjennom samling av varer, Instagram-følgere, flymil og en hektisk timeplan. I kontrast til dette, i den aspirerende økonomien, formidler forbrukerne i økende grad sin status gjennom å samle kunnskap, smak, mikro-samfunn og innflytelse. Denne nye formen for kapital endrer hvordan bedrifter og hele markeder opererer, men den moderne aspirerende økonomien er fortsatt et lite utforsket område innenfor forretning og kultur. 'The Business of Aspiration' tar tak i dette. I boken finner markedsførere eksempler, analyser og verktøy som viser hvordan merker kan vokse vellykket i den moderne aspirerende økonomien. Den gir også svar på spørsmål som: 'Hva er bra for merket mitt på lang sikt?' og 'Hvordan kan vi navigere i denne nye virkeligheten?'