Den oppdaterte tredje utgaven av 'The Business of Film' gir leserne en grundig innføring i filmens forretningsverden gjennom hele produksjonssyklusen – fra planlegging og produksjon til finansiering, markedsføring og distribusjon. De anerkjente forfatterne Stephen R. Greenwald og Paula Landry tilbyr en praktisk og hands-on veiledning om de forretningsmessige aspektene ved denne stadig skiftende industrien. Boken utforsker temaer som strømming, utvikling, finansieringstrender, regional og global distribusjon, endrende forretningsmodeller, utstilling, flerplattformslevering, markedsføring, samt teknologi som VR/AR og virtuell produksjon. Med rike illustrasjoner av eksempel på finansieringsscenarier og omfattende diagrammer får leserne et klart bilde av kompleksiteten i bransjen. I tillegg inneholder boken detaljerte casestudier fra prosjekter med varierte budsjetter og markeder. Denne nye og utvidede utgaven er oppdatert for å reflektere de nye utfordringene som industrien står overfor som følge av Covid-19, samt hvordan man kan navigere i det nye landskapet innen filmfinansiering og distribusjon. Andre oppdateringer inkluderer dekning av nye uavhengige filmer og distributører, samt ny informasjon om virtuell produksjon.