The Business Strategies of the Major Hollywood Film Studios (1929–2024)
Produktbeskrivelse
I denne grundige boken utforsker Guy Di Piazza filmstudioenes strategier for å markedsføre og produsere sine mest vellykkede filmer fra 1929 til i dag. Med over 25 års erfaring som forfatter og forretningsstrateg, leverer Di Piazza en dyptgående analyse av mediebransjen og dens operasjoner. Han graver inn i de forretnings-, markeds- og produksjonsstrategiene som de ledende filmproduksjons selskapene har benyttet seg av gjennom en 95-års historie. Boken fokuserer spesielt på initiativene som har vært implementert for de mest suksessrike – eller premium – filmene, noe som gir leseren mulighet til å vurdere de kommersielle og kreative strategiene som har preget de store filmstudioene i fire distinkte historiske perioder: Hollywoods gullalder (1929–1949), Hollywood i tilbakegang og overgang (1950–1966), den nye amerikanske kino (1967–1976) og mediegigantenes æra (1977–2024). Med omfattende analyser av forretningsstrategier tar denne boken for seg filmindustrien fra et kommersielt og økonomisk perspektiv, og gir leseren en dyp forståelse av hvordan bransjen har utviklet seg.