The Development of Social Cognition and Communication
Produktbeskrivelse
For unge barn er det to av de mest sentrale oppgavene å lære å kommunisere og å utvikle en forståelse av seg selv og den sosiale verden rundt dem. Denne boken bygger på premissen om at disse to oppgavene er dypt sammenknyttede. De kommunikative rutiner og språklige ferdigheter som barn tilegner seg, åpner opp for nye former for kognisjon, som igjen legger til rette for mer komplekse sosiale interaksjoner. Modellen for tidlig barneutvikling som presenteres, fremhever både den sosio-kulturelle konteksten barn vokser opp i, og den aktive rollen barna spiller i konstruksjonen av sin egen kunnskap. Boken er delt inn i fire tematiske seksjoner, som hver innledes med en helhetlig oversikt. Den første seksjonen, 'Språk og Kognisjon,' utforsker språkets funksjon i de unge barnas liv. Den andre seksjonen, 'Intensjonalitet og Kommunikasjon,' undersøker små barns forståelse av intensjoner samt deres verbale og nonverbale kommunikasjon.