Den åttende utgaven av 'The Dynamics of Persuasion' gir leserne en grundig innsikt i makten og begrensningene av overbevisning i det moderne samfunnet. Denne utgaven fortsetter sin tilgjengelige og detaljerte fremstilling av de teoretiske grunnlagene for overbevisende kommunikasjon, støttet av aktuelle og relevante eksempler på overbevisning i praksis. Den dekker også ny forskning om feilinformasjon, helsekommunikasjon og effekten av overbevisning, inkludert en grundig analyse av overbevisningens rolle under Covid-19-pandemien. Viktige temaer som rasisme, klimaendringer og barrierer for å overbevise en politisk og psykologisk polarisert offentlighet får også en ny vurdering. Boken samler klassiske begreper og tilnærminger fra tidligere utgaver med nye globale utviklinger, noe som gir leserne mulighet til å innta et mer reflektert perspektiv på overbevisning. Den åttende utgaven er en uunngåelig ressurs for kurs i overbevisning på bachelor- og masternivå innen kommunikasjon.