The Handbook of Attitudes, Volume 1: Basic Principles
Produktbeskrivelse
Holdninger er evalueringer av mennesker, steder, ting og ideer som hjelper oss å navigere i en kompleks verden. De gir oss veiledning i beslutninger om hvilke produkter vi skal kjøpe, hvordan vi skal reise til jobb, eller hvor vi skal dra på ferie. Holdninger påvirker også hvordan vi oppfatter andre. I boken 'The Handbook of Attitudes, Volume 1: Basic Principles' presenteres nøkkelprinsipper som forklarer hvordan omsorgsfullt utformede intervensjoner kan endre både holdninger og atferd. Denne boka fremhever at holdninger, tro og atferd ofte formes og endres i uformelle sosiale interaksjoner. For eksempel kan en oppfatning om at andre mennesker, som velstående individer, favoriserer noe, være tilstrekkelig for å påvirke en annen person til å gjøre det samme. Våre egne handlinger påvirker også våre holdninger, slik at vi justerer dem for å støtte opp om det vi gjør. Menneskers trossystemer endres til og med for å være i takt med og støtte opp om deres preferanser, noe som i ekstreme tilfeller kan manifestere seg som en form for fornektelse som de ikke er bevisste på. Dette to-bindsverket gir autoritative og kritiske gjennomganger av teori og forskning innen holdninger, tro, overtalelse og atferd fra ledende forfattere på disse områdene.