Den andre utgaven av 'The Handbook of Communication Ethics' gir en omfattende og oppdatert oversikt over de ulike tilnærmingene og perspektivene innen kommunikasjonsetikk i dag. Med utgangspunkt i den banen som ble lagt av sin forgjenger, tar håndboken for seg nye problemstillinger og bekymringer som har dukket opp i mellomtiden—fra miljøspørsmål til kunstig intelligens, fra studier av funksjonshemninger til falske nyheter. Håndboken har også fått en ny struktur som er delt inn i tre deler, som dekker et bredt spekter av kommunikasjonsetikk: tradisjoner, kontekster og debatter. I motsetning til andre håndbøker som gjerne fokuserer på spesifikke aspekter av etikk, som for eksempel interpersonlig kommunikasjon, retorikk eller journalistikk, gir denne samlingen en verdifull ressurs for de som ønsker et bredere grunnlag for å studere kommunikasjonsetikk. Denne håndboken er en nødvendighet for akademikere, masterstudenter og avanserte bachelorstudenter innen alle områder av kommunikasjonsstudiet, samt innen tilgrensende disipliner som retorikk og media.