Den femte utgaven av 'The Lecturer’s Toolkit' tar for seg behovene og ambisjonene til alle forelesere som underviser ved høyere utdanning. Med et fokus på praktiske og implementerbare strategier for å forbedre læringsopplevelser og sikre beste praksis, dekker denne boken essensiell informasjon som er avgjørende for undervisningssucces. Den fremhever aspekter ved undervisning av høy kvalitet, samt de utfordringer og stressfaktorer som lærere møter, og tilpasser innholdet for både digitale og nettbaserte læringsformer, samt tradisjonell ansikt-til-ansikt undervisning. Nyutgaven inkluderer emner som: * utforming og bruk av læringsmål * ansikt-til-ansikt-, nettbaserte og peer-dialoger * bruk av nettutdrag, videoklipp, telefoner, nettbrett og sosiale medier i undervisning for store grupper * hvordan nettbasert læring forholder seg til større kontekster innen forelesninger og MOOC-er (Massive Open Online Courses) * juks, plagiering, oppgavefabrikker og nettvurdering * hvordan spesifikke aspekter passer inn i det større bildet av et modul/kurs/studium/liv * vektlegging av egenomsorg. Bygget på fire tiår med erfaring innen høyere utdanning, er denne boken en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forbedre sin undervisning og tilpasse seg det moderne læringslandskapet.