Den åttende utgaven av "The Media Handbook" gir en praktisk innføring i prosessene innen medieplanlegging og innkjøp. Boken begynner med en helhetlig forståelse av mediekonteksten, inkludert hvordan konkurransefordeling og målgrupper fungerer. Leserne blir guidet gjennom fundamentene av hver mediekanal, frem mot utformingen av en medieplan. Gjennom hele boken blir begreper og beregninger klart forklart. Denne utgaven tar hensyn til endringene i hvordan folk konsumerer media i dag, med blant annet: * et nytt kapittel som fokuserer på hvordan målgrupper defineres og skapes * en omorganisering av kapitlene om mediekanaler som kombinerer planlegging og innkjøp * utvidet dekning av digitale formater i alle kanaler * en ny diskusjon om måling * helt oppdaterte data og eksempler. "The Media Handbook, Eighth Edition" er det ideelle læremidlet for kurs i medieplanlegging og innkjøp i reklame- og kommunikasjonsfag. I tillegg tilbys supplerende nettressurser for både studenter og undervisere.