Boken "The Music Export Business" undersøker virksomhetene innenfor det stadig skiftende landskapet av musikkindustriens eksport. Musikkindustrien befinner seg i en tilstand av konstant forandring forårsaket av teknologiske fremskritt, endringer i markeder, regjeringens politikk og den nylige COVID-19-pandemien. Gjennom en grundig analyse av hvordan organisasjoner kan få tilgang til internasjonale markeder helt fra start, evaluerer denne boken globale trender innenfor forretningsmodeller i musikkbransjen, inkludert strømmetjenester og nasjonale eksportpolitikker. Den benytter forfatterintervjuer med bransjeaktører som musikere, managere, plateselskaper og myndighetsrepresentanter, og bruker casestudier for å fremheve kulturell og økonomisk verdiopprettelse i en global verdikjede. Boken gir forskningsbaserte innsikter i 'eksportberedskap' innenfor den globale musikkindustrien, og tar en ny vurdering av 'born global'-fenomenet. Dette utgjør en unik og verdifull ressurs for akademikere og reflekterende praktikere som er interessert i det utviklende forholdet mellom musikkindustrier og nasjonale økonomier.