Denne samlingen undersøker hvordan det nettverksbaserte bildet etablerer nye sosiale praksiser for brukeren og presenterer nye utfordringer for kulturpraktikere som er engasjert i produksjon, kuratering, undervisning, utstilling, arkivering og bevaring av digitale objekter. Visjons- og bildebehandlingsmoden, som har vært etablert gjennom fotografi i løpet av de siste to århundrene, har blitt og fortsetter å bli radikalt omformet av en hybrid av algoritmer, databehandling, programmert innfangning og visningsenheter, samt et bredt spekter av nettplattformer. Bildet under disse nye forholdene er filtrert, flytende, flyktig, gjennomtrengende, mobil og distribuert, noe som endrer måtene vi ser på. Kapitlene i denne boken er resultatet av forskning utført ved Senter for studiet av det nettverksbaserte bildet (CSNI) og dets samarbeid med The Photographers' Gallery over de siste ti årene. Bidragsyterne til boken undersøker radikale endringer i betydningene og verdiene av hybridiserte medier i sosio-tekniske nettverk og adresserer de stadig mer gjennomsiktige endringene innen den digitale visuelle kulturen.