«The Neuroscience of the Developing Child» er en innsiktsfull bok som veileder studenter, fagfolk og foreldre innen tidlig barndom om den avgjørende betydningen av selvregulering (SR) som en essensiell ferdighet for små barns utvikling. Boken inneholder tilgjengelig informasjon om nevrovitenskapen bak tidlig hjerneutvikling, supplert med virkelige kasusstudier, som tydelig illustrerer hvordan teorien om selvregulering kan anvendes både i pedagogiske miljøer og i hjemmet. Dr. Mine Conkbayir trekker på et bredt spekter av ressurser for å vise leserne hvordan de kan fremme selvregulering gjennom daglige interaksjoner med barn samt i de omgivelsene og opplevelsene de tilbyr. Boken dekker omfattende og engasjerende emner, inkludert: - En grundig gjennomgang av hva selvregulering er (og hva det ikke er) - Co-reguleringens kritiske rolle i å muliggjøre selvregulering - Utforskning av den utviklende hjernen - Betydningen av sanseintegrasjon som en del av selvregulering - Bruk av relasjonelle tilnærminger for å pleie atferd. Dette verket gir uvurderlig innsikt for alle som ønsker å forstå og støtte barn i deres utvikling, noe som er avgjørende for å legge grunnlaget for et lykkelig og meningsfylt liv.