Boken "The Pedagogies of Re-Use" dokumenterer den imponerende digitale samlingen av studenter, akademikere, praktikanter og aktivister som fant sted ved International School of Re-Construction. Med over 100 deltakere fra land som Brasil, Canada, Irland, Storbritannia, Spania, Tyskland, Hellas, De forente arabiske emirater og Kina, tilbrakte deltakerne to uker med å arbeide i elleve team for å utvikle arkitektoniske forslag som svar på de nåværende klima- og økologiske krisene. Boken gir en grundig oversikt over arbeidet til de elleve teamene, med fokus på temaene de utforsket, de studenter som foreslo prosjekter, samt de endelige designideene som hver gruppe utviklet. Illustrert med bilder av arbeidet, inkluderer boken også perspektiver fra ledende akademikere og fagfolk som støttet skolen og bidrar med sine synspunkter til disse kritiske spørsmålene om dekonstruering, gjenbruk og tilpasning. Denne boken er ideell for studenter og akademikere som ønsker å utforske de utfordringene som klimaendringene skaper, og hvordan arkitektur må respondere på dem.